Skip to content

El primer día en el cole

september 9, 2009

Kl 8.00 vaknade jag av Jonas pipväckarklocka. Jag har glömt nämna att jag bor med två gäststudenter, Jonas och skåningen Frida. Eftersom Jonas själv inte vaknade av sin väckarklocka fick jag gå in i hans rum och ilsket lägga den tätt intill hans öra. Vi åt frukost och sedan dröjde det drygt en halvtimme innan vi blev hämtade av dottern María för skjuts till skolan.

Skoldagen var tråkig. Information, information och information. Det goda beskedet på dagen var att jag kommer ha ett toppenschema och sluta tidigt varje dag om man jämför med VRG. Såhär ser schemat ut hitills men det blir formodligen lite ändringar.

Måndag 9.00 – 13.10
Tisdag 9.00 – 12.10
Onsdag 9.00 – 14.20
Torsdag 10.05 – 15.20
Fredag 9.00 – 15.20

Allt är fortfarande riktigt bra och ikväll ska vi gå ett gäng till en pub för att se Sverige – Malta.

Min familj består av pappa Salvador, mamma Gloria och barnet Gloria. Familjen är underbar och maten är fantaistisk. Häromdagen gissade vi på vad vi skulle väga när vi åkte hem. Vi kom fram till att jag förmodligen kommer gå upp minst 12 kilo detta år. Skämtåsido, inga fiskpinnar! Spanskan har även blivit mycket bättre då jag förstår nästan allt som sägs här nere.

Snart kommer första bilderna, hasta luego!

No comments yet

Kommentera

